skip to Main Content
Groot kenniscentrum met meer dan 1500 artikelen over gezondheid!
Haver- Walnoten- Abrikozen Ontbijt

Haver- walnoten- abrikozen ontbijt

Begin de dag energiek met dit ontbijt van hele haver, havermelk en walnoten. Een versterkend ontbijt voor je lever om beter te kunnen omschakelen van het winterseizoen naar het voorjaar. Een goede verzorging van de lever zorgt voor het wegblijven van de voorjaarsmoeheid.

| Ingrediënten voor 2 personen:

  • 35 gram ( 4 volle eetlepels) gare hele haver
  • 200 ml havermelk zonder suiker en zonder conserveermiddel (natuurwinkel)
  • 2 gedroogde ongezwavelde abrikozen (na 1 nacht weken in water worden ze zachter)
  • snuf zeezout
  • 1 dessertlepel geroosterde pijnboompitten
  • mespunt gemalen kardemom
  • 5 halve walnoten voor garnering

Verwarm 4 eetlepels gare hele haverkorrels op in een pannetje met 200 ml havermelk. Rooster de pijnboom pitten kort in een droge roestvrijstalen koekenpan. Breng het geheel aan de kook, draai het vuur zachter en doe het deksel op de pan. Laat de haver in 5 tot 10 minuten nagaren. Voeg de gesneden abrikozen en de pijnboompitten op het laatst toe en serveer de haver in een diep kom zodat deze nog lekker lang warm blijft. Garneer het geheel met de walnoten.

Overzicht
recipe image
Recept naam
Haver- walnoten- abrikozen ontbijt
Gepubliceerd op

Privacy instellingen

We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website zo soepel mogelijk draait. In de instellingen kunt u zelf kiezen welke cookies u wilt toestaan of wilt weigeren.

Privacy verklaring | Sluit
Instellingen