Kenniscentrum - sinds 2005 - met ruim 2000 artikelen over gezondheid!BEKIJK ALLE ONDERWERPEN

Borrelia + Co-infecties pakket Tickplex® Plus

Borrelia + Co-infecties pakket Tickplex® PlusBorrelia + Co-infecties pakket Tickplex® Plus van Prohealth

In studies wordt melding gemaakt dat teken wel meer dat 80 bacteriën, parasieten, protozoa- of virussen met zich mee kunnen dragen, én overbrengen op de mens. Pro Health Medical onderzoek zelf al jaren de naar ons opgestuurde teken en ondertussen hebben we naast Borrelia vele malen Rickettsia, Ehrlichia en zelfs de Q-koorts bacterie aangetroffen.

De Borrelia bacterie heeft de eigenschap het immuunsysteem te beïnvloeden waardoor de algemene weerstand van de patiënt verlaagd wordt. Bij patiënten met een langdurige Borrelia infectie zie je, vaak ook door de behandeling, het opkomen van andere infecties. Epstein-Barr, Bartonella en Mycoplasma zijn voorbeelden van opportunistische infecties. Ze zijn al aanwezig maar komen op door het verslechterde imuunsysteem. Je ziet bij deze chronisch zieke patiënten complexe multisysteem ziekten ontstaan.

De TICKPLEX® is een IgG-/IgM multiplex ELISA waarmee gelijktijdig Borrelia (met een uniek antigeen voor persisters), Babesia, Bartonella, Ehrlichia, Rickettsiae, Coxsackievirus, Epstein-Barr virus, Humaan parvovirus B19, Mycoplasma fermentans en Mycoplasma pneumoniae antistoffen gemeten worden.
Bekijk hier de validatiestudie van Tezted.

laboratorium

IgG- / IgM- antistoffen Borrelia Seraspot

Ter informatie: de Tickplex® is een IgG-/IgM analyse. De bevestiging kan plaatsvinden met de Seraspot. Een miniatuurversie van de Western Blot maar heeft als voordeel dat we extreem gevoelig en volledig geautomatiseerd kunnen werken.

Teken Test

Borrelia + Co-infecties pakket Tickplex® Plus

Verkoop prijs: € 112,30 (incl. BTW)

Koop de test hier

Laboratorium analyse van borrelia, babesia, anaplasme, FSME virussen en rickettsiae in de teek als basis voor een differentiaaldiagnostiek bij de betreffende persoon (bij een positieve uitslag).

Bij deze laboratoriumtest wordt het genoom (DNA) van de pathogenen (Borrelia, Babesia, Anaplasma, tekenencefalitis (TBE) virussen, rickettsia) dat in de geïnfecteerde teek aanwezig was gemeten. Langs de “one-step” polymerase-keten-reactie (PCR) wordt het DNA van de pathogenen vermeerderd en aansluitend gedetecteerd middels hybridisatie van zeer specifieke genprobes.

Deze gestandaardiseerde methode verhoogt de specificiteit en sensitiviteit in vergelijking met conventioneel DNA-onderzoek, die alleen een PCR gebruiken, zonder prohybridisatie.

Bij deze test kan het risico van mogelijke infectie van de betrokkene vroegtijdig worden beoordeeld. Mogelijke symptomen kunnen veiliger worden geïnterpreteerd uitgelegd en therapeutische maatregelen kunnen al in een vroeg stadium worden genomen. Een teek kan ernstige ziekten overbrengen: de zogenaamde ziekte van Lyme (Borreliose) of in zeldzame gevallen, de lente-zomer encefalitis, meestal slechts als TBE benoemt. Bovendien kunnen door teken overgedragen co-infecties met Anaplasma en Babesia optreden. Omdat je nooit weet welke ziekteverwekkers een teek bij zich draagt, moeten tekenbeten altijd zeer serieus genomen worden.

De uitslagen van de bloedtest dienen als basis voor een individuele therapie en moeten met een arts of therapeut besproken worden.

Wanneer overweegt u deze test:
– een opgemerkte beet en verwijderde teek

LET OP: Ook dode teken kunnen geanalyseerd worden!